ONZE MISSIE

Het ongebruikelijke als kernwaarde

De missie van Podium C

 

Er zijn weinig sectoren die het pionieren, het formuleren van een absoluut originele gedachte en het vormgeven van het ongebruikelijke, als kernwaarden van hun aanpak zien. Een kunstenaar haalt zijn bestaansrecht per definitie uit de originaliteit van zijn werk. Uniciteit is een absolute vereiste. Wie wil je als ondernemer, als overheid of überhaupt als mens aan je zijde hebben in tijden van grote veranderingen? Iemand voor wie verandering vanzelfsprekend is, lijkt me. Iemand die problemen als de bouwstenen beschouwt van hagelnieuwe oplossingen.

Er is een kleine groep die de verandering die velen van nature schuwen, als podium ziet.

Een groep autonome makers die samenwerking met het bedrijfsleven of de overheid niet als een concessie ziet maar als een kans. Een groep die het beïnvloeden van de samenleving als een medium ziet. Die kansen wil creëren om mensen zichzelf te laten overstijgen.

Een groep die als vanzelfsprekend op weg is naar een toekomstbestendige, verbazingwekkende wereld.

Podium C ziet het als haar taak om deze groep kunstenaars en social designers en de juiste veranderopgaves met elkaar te verbinden. We hebben het niet over kunstenaars die beelden maken voor op de binnenplaats, of de schilderijen in de vergaderzaal. Bij Podium C hebben we het over vrijdenkende bondgenoten op strategisch niveau.

Matthijs Bosman

Artistiek leider Podium C

?